18.12.2014   15:25Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

На тверду «четвірку» оцінили відвідувачі роботу Апеляційного суду Чернігівської області

18 грудня 2014 року в приміщенні Апеляційного суду Чернігівської області відбулася презентація результатів опитування громадян-відвідувачів суду щодо доступності, ефективності та неупередженості роботи апеляційного суду.

Участь у презентації взяли всі судді та працівники апарату Апеляційного суду Чернігівської області, представники громадських організацій та ЗМІ.

Опитування проводив Чернігівський громадський комітет захисту прав людини в рамках проекту «Створення позитивного іміджу суду через виявлення та усунення типових проблем в діяльності судів», що реалізується Всеукраїнською коаліцією з надання правової допомоги за підтримки Проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Справедливе правосуддя» в 4-х пілотних регіонах України.

«Апеляційний суд Чернігівської області вперше взяв участь в програмі опитування громадян, що має на меті дослідження реальної картини ставлення громадськості до судів, - зазначила під час презентації Наталія Піддубна, керівник програм Чернігівського громадського комітету захисту прав людини. - Протягом листопада-грудня 2014 року відвідувачі суду мали змогу оцінити його діяльність за такими параметрами: доступність суду, зручність та комфортність перебування у суді, доступність, повнота та ясність судової інформації, якість роботи працівників апарату суду, дотримання термінів судового розгляду, якість роботи суддів, якість написання та обґрунтування судового рішення, а також надати свої рекомендації щодо покращення зазначених параметрів». Опитування проводили студенти - волонтери Чернігівського громадського комітету захисту прав людини. Загалом з використанням методології карток громадянського звітування було опитано 110 осіб в приміщенні Апеляційного суді Чернігівської області.

За словами Романа Рачка, представника Всеукраїнської коаліції з надання правової допомоги, загалом за 5-ти бальною шкалою роботу суду відвідувачі оцінили досить високо. Зокрема, близько 70% опитуваних оцінили якість роботи цього суду, поставивши оцінку у 4 та 5 балів, а майже три чверті опитаних респондентів сприймають роботу судді на 4 та 5 балів. Понад 80% відсотків визначили своє враження від візиту до суду як таке, що відповідає їхнім очікуванням, або ж є кращим, ніж вони очікували.

В той же час, майже 67% респондентів не змогли оцінити ефективність роботи свого представника (юриста або адвоката) в суді. Щодо оцінки роботи в суді таких новацій, як запровадження СМС-інформування та електронний документообіг, то мешканці оцінили їх на тверді 4,3 бали.

В умовах сьогодення респондентам було запропоновано і питання щодо впливу акцій протесту під будівлями суду на кінцеве рішення суду. На дане питання 33% респондентів відповіли, що дійсно вважають, що акції протесту впливають на винесення справедливого рішення в суді.

«Потреба провести подібне опитування виникла через те, що часто українці формують свою точку зору стосовно суддів та судів заочно, саме тому результати опитування реальних відвідувачів суду є важливим. Однак, в будь-якому випадку, це оцінка саме адміністрування суду та його роботи, тобто респонденти в анкетах не давали свої оцінки безпосередньо щодо рішень суддів», - пояснила Марина Руденко, представник Проекту USAID «Справедливе правосуддя».

Як зазначив Садіг Тагієв, голова Апеляційного суду Чернігівської області, оскільки в цьому суді таке опитування проводиться вперше, представників суду дійсно цікавить реальне відношення громадян до діяльності суду.

«Наш апеляційний суд готовий до критичних зауважень та має бажання змінюватись, якщо це зможе підняти рівень довіри до судової влади, - запевняє Садіг Тагієв. - На протязі 1-2 найближчих місяців суд зробить все можливе для впровадження змін для покращення роботи суду з урахуванням зауважень та побажань громадян, навіть без наявного бюджетного фінансування».

Окрім того, Апеляційний суд разом з представниками адвокатури створить реєстр адвокатів по Чернігівській області задля інформування мешканців області про можливість отримання правової допомоги та розмістить цю інформацію на сайті суду та інформаційних стендах. Апеляційний суд готовий працювати в режимі економії бюджетних коштів, використовуючи систему СМС-повідомлень та надання копій документів електронною поштою.

З результатами опитування можна ознайомитися тут.