26.12.2011   18:26Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Про права людини в школі та шкільного міліціонера дізнавалися представники чернігівських районних шкіл

Представники громадської організації спілкувалися з представниками шкіл району про те, що слід мати на увазі, говорячи про права людини в школі. Це і про шкільні документи, і про процедури, і про умови та інфраструктуру на території школи, які мають гарантувати і безпеку дітям і не принижувати людську гідність. Тобто про всі ті елементи, які мають існувати в школі, що працює з врахуванням принципів прав людини. Найважливішим аспектом тої розмови була роль міліції, як державної інституції, що постійно контактує зі школою, має певні обов’язки на рівні закону щодо участі в житті школи і таким чином відіграє безпосередню роль у створенні атмосфери поваги до прав людини в школі. Принаймні так на папері , а ще в деяких школах, які стали учасниками експерименту «Шкільний міліціонер» , що минулого навчального року реалізовувався в Чернігівській області.

З досвіду роботи організації «Молодіжна альтернатива» з навчальними закладами та органами внутрішніх справ бачиться, що роль міліціонера в школі в якості шкільного міліціонера, шкільного ресурсного співробітника, як ще іноді говорять сьогодні, є очевидна. Адже саме в школі можна помітити проблеми, пов’язані з насильством у сім’ї, жорстоким поводженням. І задекларована в документах співпраця школи і міліції саме в такому форматі дозволить найефективніше виконувати обов’язки обох інституцій у найкращих інтересах дитини. Найголовнішим у взаємодії школи та міліціонера (учня та міліціонера, вчителя та міліціонера, батьків та міліціонера) є такі дії міліції в ситуаціях, коли є підозра у неправомірній поведінці учня, що повністю відповідають процедурам. Ще одним із важливих аспектів наявності шкільного міліціонера є те, що набагато ефективніше можливо проводити превентивну роботу , оскільки питання профілактики правопорушень можуть бути включені до навчально-виховного плану роботи школи, у свою чергу це означає і систематичність і , інтегрованість в навчально-виховний процес навчального закладу тощо.

«Підхід, що ґрунтується на правах людини, базується на повазі до людської гідності, як це не вважалось би парадоксально з точки зору існуючої реальності, дає набагато більше ефекту у вихованні вільної і порядної людини, аніж ті підходи, що у більшості випадків використовуються зараз», зазначає Сергій Буров, керівник ММГО «Молодіжна альтернатива» в своїй статті посібнику «Школа і міліція: як налагодити ефективну співпрацю» (посібник можна знайти за посиланням: http://edu.helsinki.org.ua/index.php?id=1323391801).

Альона Шешеня