04.01.2006   00:20Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Прилуцька неправда: лікарі проти мера Бабія

В 2003 році за ініціативою мера міста для проведення реформування медичної галузі була запрошена приватна аудиторська фірма „Медма” (51937, м. Дніпродзержинськ, пр. 50-річчя СРСР, 16/7). Оплата послуг фірми проводилась за бюджетні кошти.

Частина медиків звернулася про захист до суду, і суд визнав незаконними накази про реорганізацію медичних закладів міста. Ігноруючи рішення суду міській голова Бабій М.О. продовжував розпочаті реформи. Медики звернулися із заявою в Прилуцьку міжрайонну прокуратуру, із якої отримали звичайну відписку за підписом міжрайонного прокурора Ляшенка В.П., і тільки після заяви, яка надійшла за депутатським запитом народного депутата Кармазина Ю.А., що до законності реорганізації мережі медичних закладів міста, Генеральна Прокуратура розглянула це питання.

Після цього, 7 липня 2005 року Прилуцьким міжрайонним прокурором міському голові було внесено подання у зв’язку з невиконанням вказаного рішення суду, з метою приведення у відповідність до чинного законодавства рішень органів місцевого самоврядування та наказів головного лікаря ЦМЛ щодо реорганізації мережі медичних закладів міста.

Матеріали перевірки щодо оплати послуг аудиторської фірми „Медма” за рахунок бюджетних коштів витребувано до Генеральної Прокуратури

В судовій справі місцевого суду м. Прилуки № 2-78 за січень 2004 року встановлена на стор. 365:

Договір № 1 від 25.03.2003:

вартість робіт – 60000 грн.;

щомісячно до 25 числа по 10000 грн. на протязі дії Договору (строк дії до 25.01.04 р.)

Договір №2 від 1.07.2003р (судова справа №2-78, стор.371):

вартість робіт 200000 грн. на протязі 2003 р.;

перші три місяці – 66000 грн. до 31.12.2003 р.+ 68000 грн. кінцево до 31.03.2004р.

І тільки Рішенням Прилуцької міської ради ( X сесія 24 скликання від 16.10.2004 р. Ці договори були затверджені, але в документах Сесії вартість послуг аудиту не була вказана. А подальша сума витрат за послуги в 2003 році невідома навіть для депутатів, її знає лише міській голова.

За ініціативою цієї фірми при міській раді було створене управління по наданню медичної допомоги, яке і розпочало „горе-реформування”, про кінцевий результат якого ніхто із прилучан не має уявлення і до теперішнього часу. Єдиний документ, з яким вдалося ознайомитись в судовій справі №2-78 на сторінці 298 є пропозиції по скороченню ліжкового фонду міста ( пропозиції додаються)

В результаті реформ були реорганізовані Прилуцька ЦМЛ і дитяча лікарня, при цьому планувалося об’єднання різнопрофільних відділень і зведення їх до мінімуму, що призвело до масових скорочень працівників (скорочено 70 штатних посад)

В зв’язку з цим 30 січня 2004 року за скаргою лікарів Прилуцької ЦМЛ місцевим судом дії наказів по реорганізації були визнаними незаконними. Дитяча лікарня була визнана юридичною особою, яка не підлягає реорганізації згідно ст. 49 Конституції України (рішення суду додається).

Але, не зважаючи на рішення суду, місцева влада продовжує руйнацію медичних закладів міста. Це змусило медпрацівників звернутися до Президента України, Прем’єр-міністра України, Генерального прокурора (вх. №24 від 15.04.05 р.). Але на сьогоднішній день відповідей нами не отримано.

Подальше руйнування частини відділень проводилось під приводом проведення капітального ремонту корпусу А міської лікарні №1, про що свідчать наказ № 63 від 8.07.04 року по управлінню по наданню медичної допомоги і наказ № 36 по міській лікарні № 1.

В зв’язку з чим відбулися переміщення і роз’єднання відділень по різним лікарням, що погіршило надання медичної допомоги хворим і викликало обурення населення. Адміністрація була змушена повернути відділення ще в гірші умови, тому що ремонт за рік так і не почався.

Результати не виваженого реформування та авторитарної політики призвели до плинності керівників закладів охорони здоров’я (змінилося 3 начальника управління, 4 головних лікаря міської лікарні №1, 3 головних лікаря міської лікарні №2, 6 головних бухгалтерів, 8 заступників головного лікаря по медичній частині), скорочення 70 штатних посад і звільнення 55 працівників, переводу на режим неповної зайнятості 114 чоловік, в т. ч. 19 лікарів і 62 середніх медпрацівників.

Колектив зазнав збоку влади нищівного психоемоційного приниження, розколовся, що негативно вплинуло на його ділову працездатність.

Ми дуже сподівалися на візит міністра охорони здоров’я Поліщука М.Є, який пройшов 23.07.2005 року.

Але діалогу і спілкування з широким загалом медиків не відбулося, на зустріч були запрошені лише біля десятка керівників закладів охорони здоров’я і представники адміністрацій найближчих районів. А голову Прилуцької райдержадміністрації „забули” запросити, хоча багато питань стосувалося створення єдиного медичного простору.

В грубій, ультимативній формі, без заперечень, без діалогу з колективом, міністр, не володіючи ні економічними, ні соціальними результатами такого реформування, підтримав невиважені шляхи реорганізації медицини міста, виступив з погрозами у бік губернатора, голови райдержадміністрації, керівника міської організації „Наш союз Наша Україна”. При цьому повністю схвалив дії міського голови Бабія М.О., нагородивши його грамотою, не зважаючи на те, що громадськість міста ініціювала референдум про недовіру меру.

В результаті реформування погіршилося надання медичної допомоги жителям міста, виникло напруження в медичних колективах, про що говорили і хворі, і лікарі, і представники політичних партій, але міністр на це не відреагував. При відвідуванні лікарні у розмові із хворими і лікарями ним була порушена деонтологія і корпоративна етика, що викликало надзвичайне обурення як медиків, так і жителів міста.

Така позиція члена уряду тоді вже нової влади, який не вислухав думку громади, а всіляко відкрито підтримав корумпованого міського голову, користуючись заключенням керівника тієї ж фірми „Медма”, викликала багато питань і непорозумінь серед населення міста, що особливо має значення у передвиборчій період.

Всі реформування і перетворення, необхідність яких не викликає сумнівів, повинні провадитись виважено, із урахуванням особливостей регіонів, використовуючи при цьому думку працюючих спеціалістів, а не тільки кабінетних чиновників, побажання громади.

Тільки такі дії уряду будуть мати всіляку підтримку, допоможуть новій владі знаходити все більше послідовників і однодумців на місцях, і тоді стара корумпована влада змушена буде здати свої позиції.

У Прилуках і досі панує беззаконня і сваволя міського голови, і не тільки у справах ,що стосуються медицини, але і в багатьох інших сферах.

Бабій ніби не потопляємий. І тоді жив ,як король у Прилуках, і тепер йому все байдуже?

Ден ж наша революційна правда, за яку більшість у нашому місті віддавали свої голоси?!!!

 

Голова профкому міської лікарні № 1

Чернята Л.В.

 

 

 

ДОДАТОК

 

Р Е З О Л Ю Ц І Я

мітингу працівників освіти та охорони здоров’я

м. Прилук Чернігівської області

15.10.2005 року

 

Надзвичайна ситуація склалась в м. Прилуки з фінансуванням освіти та охорони здоров’я, зокрема з виплатою заробітної плати. Заборгованість по заробітній платі за вересень, IV квартал 2005 року залишається без бюджетних призначень та фінансових ресурсів на виплату захищених статей, зарплата за вересень буде виплачена лише після погашення короткострокової позички, при умові надання наступної середньострокової позики. Міська влада не гарантує отримання заробітної плати в строки, встановлені в колективних договорах, угодах. Тому,

ми, учасники мітингу, приймаємо таку резолюцію:

1. Вимагати від міської влади, депутатів міської ради:

1.1. Проведення позачергової сесії міської ради по вирішенню питання фінансування заробітної плати в IV кварталі 2005 року та своєчасної виплати заробітної плати в строки, встановлені в колективних угодах, договорах.

1.2. Призупинити фінансування всіх статей бюджету, крім захищених. Виплата заробітної плати – першочергова.

1.3. Погасити заборгованість по виплаті заробітної плати за вересень 2005 року.

1.4. Прийняти бюджет на 2006 рік, забезпечивши 100% виплату заробітної плати.

1.5. Зберегти існуючу мережу та робочі місця в закладах освіти та охорони здоров’я міста.

1.6. Вимагати від депутатів міської ради принципової позиції під час розподілу бюджетних коштів. Результати поіменного голосування з цих питань друкувати в газеті „Град Прилуки”.

2. Вимагаємо від депутатів міської ради на позачерговій сесії міської ради розглянути питання про недовіру міському голові і припинення його повноважень.

3. Від імені учасників мітингу направити листи-звернення Президенту України, Голові Верховної Ради України, Прем’єр-міністру України, міністру фінансів України, голові Чернігівської облдержадміністрації з проханням допомогти у вирішенні проблеми фінансування бюджетної сфери м. Прилук.

4. Резолюцію мітингу відправити Президенту України, Голові Верховної Ради України, Прем’єр-міністру України, міністру фінансів України, міністру освіти і науки України, міністру охорони здоров’я України, голові Чернігівської облдержадміністрації, в органи прокуратури і міському голові м. Прилук.

 

Майдан