20.11.2006   14:30Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Права споживачів є кому захищати

У сфері торгівлі продовольчими товарами найпоширенішим порушенням є продаж продуктів харчування із закінченим терміном придатності та втратою товарного вигляду. Ці порушення спостерігались як у місті Чернігові, так і в області. Через закінчений термін придатності бракувались такі продукти харчування: хлібобулочні, кондитерські вироби, консерви м'ясні та рибні, чай, алкогольні та слабоалкогольні напої тощо.

Слід зауважити, що болючим залишається питання обважування та обрахування споживачів на ринках та в роздрібній торгівлі на лотках. Споживачі повинні знати, що для перевірки правильності товару на вагу у павільйонах ринків є контрольні ваги, на яких можна перевірити товар.

При перевірці суб'єктів господарювання з продажу промислових товарів знімались через закінчений термін придатності парфумерно-косметичні товари; через відсутність якісних посвідчень - взуття, панчішно-шкарпеткові вироби, іграшки, посуд; без необхідної інформації для споживачів - складні побутові товари, канцтовари.

В сфері громадського харчування були виявлені такі порушення: недолив алкогольних та слабоалкогольних напоїв, виготовлення продукції власного виробництва з порушенням вимог нормативної документації, недовага, реалізація продукції із закінченим терміном придатності.

Спеціалістами відділу контролю за наданням послуг особлива увага приділялась перевіркам пасажирських перевезень автомобільним транспортом в Чернігові, Ніжині, Новгород-Сіверськму. При перевірках встановлено, що перевезення здійснюються з порушеннями нормативної документації, транспортні засоби не в повній мірі пристосовані для перевезення пасажирів.

Перевірка послуг встановлення метало-пластикових конструкцій, виготовлення меблів, дверей, рам показала, що найпоширенішим порушенням є невиконання умов договору господарюючими суб'єктами в частині термінів виконання та якості.

При замовленні послуги споживачі повинні пам'ятати, що обов'язковою вимогою для захисту своїх прав є необхідність складання договору про послугу та отримання розрахункового документу (квитанції, чеку) про сплату або передоплату.

Найпоширенішими порушеннями у сфері надання житлово-комунальних послуг є неякісне тепло- і водопостачання та недотримання ЖРЕДами договірних зобов'язань.

При порушенні прав споживачів у сфері житлово-комунального господарства громадяни повинні звертатись з письмовою претензією до виконавця послуги та надати йому термін для усунення недоліків. У разі невиконафння вимог споживача громадяни можуть звертатись по захист своїх прав до територіального Управління у справах захисту прав споживачів або вирішувати спірні питання у суповому порядку.

Управління у справах захисту  прав споживачів знаходиться за адресою: 14005, м.Чернігів, просп.Миру, 49-А, контактні тел.: 7-48-48, 7-33-97.

 

«Семь дней»