Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

18.07.2014   16:10Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

На Чернігівщині залишилося тільки одне місто, де існує антиконституційний порядок проведення мирних зібрань

На вимогу Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, виконком Новгород-Сіверської міської ради рішенням від 30.04.2014 р. скасував своє ж рішення від 4.05.2006 р. «Про надання дозволу на проведення мітингів, зборів політичними та громадськими організаціями» як таке, що не відповідає нормам чинного законодавства.

На вимогу Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, виконком Новгород-Сіверської міської ради рішенням від 30.04.2014 р. скасував своє ж рішення від 4.05.2006 р. «Про надання дозволу на проведення мітингів, зборів політичними та громадськими організаціями» як таке, що не відповідає нормам чинного законодавства.

Зазначеним рішенням, зокрема, протиправно встановлювалося «єдине місце для проведення політичних мітингів - біля пам’ятнику В.І.Леніну». До речі, Новгород-Сіверський один з небагатьох районних центрів Чернігівщини, де ще залишається пам’ятник Леніну.

Таким чином тільки Мена залишається єдиним містом Чернігівської області, де ще діє антиконституційне рішення органу місцевого самоврядування, що регулює проведення мирних зібрань в місті. Зокрема, Менська міська рада встановлює «рекомендовані» місця для проведення мітингів - в парку та на стадіоні.

Нагадаємо, що ст.39 Конституції України та ст.11 Європейської Конвенції з прав людини закріплюють вичерпний перелік підстав для обмеження реалізації права на свободу мирних зібрань, які встановлюються лише судом і відповідно до закону.

Як зазначають правозахисники, ані Конституція України, ані жоден закон України не передбачає, що орган місцевого самоврядування може ухвалювати рішення, що обмежують право громадян на мирні зібрання, в тому числі, які мають «рекомендаційний» характер».

В той же час, через відсутність законодавчого врегулювання права громадян на проведення мирних зібрань, лише за три місяці (листопад 2013 – лютий 2014) в Україні було прийнято 58 судових рішень про заборону Євромайданів по всій країні, зокрема в Чернігові, підставою для яких у більшості випадків стали нормативно-правові акти, якими на місцевому рівні затверджені положення, що регулюють порядок організації та проведення мирних зібрань.

 

Останні новини

Від війни до підтримки: проєкт, який змінює долі жінок 22:47

Чернігівський громадський комітет захисту прав людини долучився до проєкту “Захистимо її разом: зміцнюємо громади, рятуємо життя” – ініціативи, яка має дуже просту, але життєво важливу мету: щоби жінки та дівчата в постраждалих від війни громадах мали доступ до допомоги, підтримки й простору, де їх бачать і чують.

В Чернігові відбувся тренінг для адвокатів із захисту свободи слова в умовах війни 21:41

Радою адвокатів Чернігівської області у партненрстві з ГО «Чернігівський громадський комітет захисту прав людини» та БО «Всеукраїнська коаліція з надання правової допомоги» проведено спеціалізований семінар для адвокатів Чернігівщини, присвячений захисту свободи слова та медіа.

Інформація за режимами доступу буває 00:00

Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір, однак режим доступу до інформації напряму залежить від її виду.

Що таке публічна інформація? 15:52

Кожен, зокрема журналіст, має право: - вільно збирати, зберігати, використовувати та поширювати інформацію; - отримувати публічну інформацію про діяльність влади у зручний для себе спосіб.