Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

18.07.2014   16:10Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

На Чернігівщині залишилося тільки одне місто, де існує антиконституційний порядок проведення мирних зібрань

На вимогу Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, виконком Новгород-Сіверської міської ради рішенням від 30.04.2014 р. скасував своє ж рішення від 4.05.2006 р. «Про надання дозволу на проведення мітингів, зборів політичними та громадськими організаціями» як таке, що не відповідає нормам чинного законодавства.

На вимогу Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, виконком Новгород-Сіверської міської ради рішенням від 30.04.2014 р. скасував своє ж рішення від 4.05.2006 р. «Про надання дозволу на проведення мітингів, зборів політичними та громадськими організаціями» як таке, що не відповідає нормам чинного законодавства.

Зазначеним рішенням, зокрема, протиправно встановлювалося «єдине місце для проведення політичних мітингів - біля пам’ятнику В.І.Леніну». До речі, Новгород-Сіверський один з небагатьох районних центрів Чернігівщини, де ще залишається пам’ятник Леніну.

Таким чином тільки Мена залишається єдиним містом Чернігівської області, де ще діє антиконституційне рішення органу місцевого самоврядування, що регулює проведення мирних зібрань в місті. Зокрема, Менська міська рада встановлює «рекомендовані» місця для проведення мітингів - в парку та на стадіоні.

Нагадаємо, що ст.39 Конституції України та ст.11 Європейської Конвенції з прав людини закріплюють вичерпний перелік підстав для обмеження реалізації права на свободу мирних зібрань, які встановлюються лише судом і відповідно до закону.

Як зазначають правозахисники, ані Конституція України, ані жоден закон України не передбачає, що орган місцевого самоврядування може ухвалювати рішення, що обмежують право громадян на мирні зібрання, в тому числі, які мають «рекомендаційний» характер».

В той же час, через відсутність законодавчого врегулювання права громадян на проведення мирних зібрань, лише за три місяці (листопад 2013 – лютий 2014) в Україні було прийнято 58 судових рішень про заборону Євромайданів по всій країні, зокрема в Чернігові, підставою для яких у більшості випадків стали нормативно-правові акти, якими на місцевому рівні затверджені положення, що регулюють порядок організації та проведення мирних зібрань.

 

Останні новини

Стратегія, яка змінює правила гри: стаємо ще сильнішими для допомоги громадам та постраждалим 18:10

Працівники та активісти ГО «Чернігівський громадський комітет захисту прав людини» взяли участь у серії стратегічних сесій, під час яких розробляли:

Юридична допомога для волонтерів Чернігівщини 18:57

Кваліфіковану безоплатну правничу допомогу волонтерам та благодійним організаціям Чернігівської області надають юристи Чернігівського громадського комітету захисту прав людини.

Від знань до дії: активісти з різних регіонів України вибудовують систему підтримки постраждалих від насильства 19:45

У Львові відбувся дводенний тренінг "Комплексне реагування на гендерно-зумовлене насильство, зокрема сексуальне насильство, пов’язане з конфліктом, орієнтоване на постраждалих осіб".

Представники громад Чернігівщини посилили спроможність у наданні допомоги постраждалим від насильства 19:58

Активісти та представники громад Чернігівщини протягом двох днів навчалися, як краще виявляти постраждалих від насильства, правильно реагувати та надавати комплексну допомогу.

Чернігівські активісти пройшли навчання з реагування на прояви насильства, пов’язаного з війною 19:26

Активісти, правозахисники, представники громадських організацій та Коаліції «Чернігівщина 1325» сьогодні навчалися, як краще протидіяти гендерно-зумовленому насильству та сексуальному насильству, пов’язаному з конфліктом, а також виявляти постраждалих і надавати їм комплексну допомогу.