Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

26.06.2013   18:17Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Прокуратура нагадує: За незаконні перевірки – сувора відповідальність

Законодавство України формується у перехідний період і цим обумовлені часті зміни різних законодавчих актів, у тому числі і Закону України «Про прокуратуру», прийнятого у первинній редакції 5 листопада 1991 року. Найпринциповішими були ті, що стосувались функцій прокуратури і повноважень прокурорів при їх здійсненні. Останній такий Закон було прийнято 18 вересня 2012 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань удосконалення діяльності прокуратури», основні положення якого набули чинності 1 грудня 2012 року. Ці новели в першу чергу стосуються підстав і порядку прокурорських перевірок – основної форми виявлення порушень закону.

Незважаючи на обмеження повноважень прокурора (виключені такі форми прокурорського реагування, як припис, протест, постанова про порушення дисциплінарного провадження), з прийняттям указаного закону посилено його роль у забезпеченні прав і свобод особи, які тісно пов’язані із захистом інтересів держави. У зв’язку з цим, на сучасному етапі зростає значення морально-етичних основ організації діяльності прокурорських працівників.

Поряд з ознаками, що мають загальне значення для юристів будь-якої спеціальності, робота прокурора передбачає наявність у нього специфічних рис характеру. Насамперед – це переконаність у справедливості й соціальній значимості справи, якій він присвятив своє життя, відповідна спрямованість на досягнення поставленої мети, підкріплена активною і послідовною діяльністю, високі вольові якості. Водночас, враховуючи великий обсяг владних повноважень, якими наділений прокурор, його обов’язок – ефективно і виключно обачливо користуватися ними, скрупульозно аналізувати всі обставини справи, ретельно зважувати всі «за» і «проти», бути об’єктивним, не піддаватися обвинувальному ухилу, спокусі захисту «честі мундиру», мати мужність визнати свої помилки і виправити їх. Суворе додержання моральних норм забезпечує справедливість у діяльності працівників прокуратури, що є необхідним для ефективної процесуальної діяльності та підтримання високого авторитету органів прокуратури.

Незважаючи на те, що останнім часом в органах прокуратури помітно більше уваги приділяється кадровій роботі, проступки прокурорських працівників поки що мають місце. Деякі працівники внаслідок низьких моральних якостей, ігноруючи вимоги Кодексу професійної етики та поведінки працівників прокуратури, а також Присяги працівника прокуратури, стають на шлях зловживань службовим становищем. Окремі з них припускаються протиправних позапроцесуальних стосунків з фізичними та юридичними особами, діючи в їх особистих інтересах, а іноді і в своїх корисливих цілях.

Для недопущення подібних фактів потрібен повсякденний контроль як прокурорів-керівників, так і своєчасне інформування про такі вчинки прокурорських працівників з боку громадськості, і в першу чергу осіб, що займаються підприємницькою діяльністю. Громадяни повинні знати, що на даний час прокурор може здійснити перевірку за додержанням і застосуванням законів двох видів: а) в органах контролю (нагляду); б) на підприємствах, в установах, організаціях всіх форм власності. При цьому перевірки за заявами фізичних чи юридичних осіб, зверненнями та запитами депутатів усіх рівнів, крім заяв та повідомлень про кримінальні правопорушення, проводяться лише у разі їх попереднього розгляду компетентними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами або неприйняття ними у встановлені строки рішень з цих питань. Тобто, органи прокуратури розглядають заяви, повідомлення, інші звернення лише після того, як вони будуть розглянуті відповідними органами державного нагляду (контролю), до компетенції яких відноситься захист прав і свобод людини і громадянина та інтересів держави. У даному випадку, для здійснення такої перевірки прокурор приймає постанову, у якій зазначає підстави, що свідчать про можливі порушення законності, та обґрунтовує необхідність вчинення тих чи інших своїх дій – отримання пояснень, витребування документів, тощо (пункти 3, 4, 5 частини 1 статті 20 Закону України «Про прокуратуру»). Копія даної постанови до початку перевірки вручається представнику підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, підпорядкованості чи приналежності, фізичній особі-підприємцю.

Одночасно нагадуємо, що у разі допущення працівниками порушень зазначених норм Закону, громадяни, представники підприємств, установ, організацій, фізичні особи-підприємці можуть повідомити про зазначені факти на «телефон довіри», що діє в прокуратурі Чернігівської області (0462) 77-43-43.

Прес-служба Прокуратури Чернігівської області

Останні новини

Чернігівські ОСББ та поліція об’єднують зусилля задля безпеки в громаді 18:55

24 квітня відбулася робоча зустріч представників ОСББ Чернігова з місцевими поліцейськими в рамках ініціативи «Сусідська варта».

АНОНС: В Чернігові представники ОСББ та поліції обговорять проблеми безпеки в громаді 09:46

У вівторок, 24 квітня 2018 року, об 11.00, в м.Чернігові відбудеться робоча зустріч на тему «Сусідська варта» для представників ОСББ, ОЖБК та правоохоронних органів.

На Чернігівщині розкрили секрети успішних кандидатів на виборах в ОТГ 18:22

27-29 березня 2018 року в Освітньому домі прав людини - Чернігів відбувся тренінг «Хто, якщо не ми? Будуємо нову місцеву владу» для активних членів громад та місцевих активістів з усієї України, які планують брати участь у місцевих виборах до новостворених об’єднаних територіальних громад.

Зі 100 гривень за рішенням суду державними виконавцями стягується не більше 4-х 21:16

Про це наголосили в Чернігові 28 березня 2018 року під час круглого столу на тему: «Реформа системи виконання судових рішень: виклики та перспективи». Захід відбувся за ініціативи Всеукраїнської коаліції з надання правової допомоги та Чернігівського громадського комітету захисту прав людини за підтримки Міністерства закордонних справ Королівства Нідерландів.

Тренінг «Хто, якщо не ми? Будуємо нову місцеву владу» 11:20

Якщо Ви бачите себе очільником об’єднаної територіальної громади, місцевим депутатом чи старостою, запрошуємо до Чернігова в відвідати корисний та практичний тренінг, щоб дізнатися більше про те, як відбувається децентралізація в Україні та як взяти участь у місцевих виборах.