Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

22.05.2014   16:44Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Прокуратура закликає бути свідомими виборцями

Куди скаржитися? Усі без виключення скарги, які стосуються виборчого процесу, підлягають розгляду відповідними виборчими комісіями або судом. Це — положення Закону України «Про вибори Президента України».

Згідно закону, контроль за додержанням законодавства про вибори здійснюють Центральна виборча комісія, окружні та дільничні виборчі комісії.

Рішення, дії чи бездіяльність дільничних виборчих комісій або їх членів оскаржуються до окружної виборчої комісії, а скарги щодо окружних виборчих комісій та членів такої комісії приймаються і розглядаються Центральною виборчою комісією.

Разом з тим, закон передбачає, що за рішенням про відновлення своїх виборчих прав виборець може звернутися й до суду. З метою оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії позовна заява має подаватись до адміністративного суду за місцезнаходженням виборчої комісії (зокрема, у м. Чернігові — до Чернігівського окружного адміністративного суду).

Залучення правоохоронних органів можливе через виборчу комісію

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про вибори Президента України», члени окружної та дільничної виборчих комісій мають право приймати документи, заяви і скарги. Прийнята скарга виборця або іншого суб’єкта про порушення виборчого законодавства підлягає розгляду на засіданні виборчої комісії. У разі, якщо йдеться про ознаки злочину чи іншого правопорушення, комісія при розгляді скарги визнає необхідним проведення перевірки зазначених обставин правоохоронними органами і це рішення разом зі скаргою направляє до одного з них.

Варто враховувати, що навіть охорону правопорядку працівники правоохоронних органів у день голосування та при підрахунку голосів можуть здійснювати лише поза межами приміщення для голосування. У разі виникнення фактів порушень правопорядку голова, заступник голови чи секретар комісії може їх викликати виключно для вчинення дій з відновлення правопорядку і на час, необхідний для таких дій (норма ч. 11 ст. 28 Закону «Про вибори Президента України»). Тому з приводу будь-яких порушень на дільниці громадянам варто звертатись не напряму в правоохоронні органи та прокуратуру, а до членів виборчих комісій або офіційних спостерігачів.

У загальному порядку — без звернення від виборчої комісії — правоохоронці в день виборів мають реагувати на повідомлення про скоєння за межами виборчих дільниць таких грубих порушень виборчого законодавства, за які передбачена кримінальна або адміністративна відповідальність.

Відповідальність передбачена за: …

Кримінальним кодексом України передбачена відповідальність за перешкоджання здійсненню виборчого права або права брати участь у роботі виборчої комісії, фальсифікацію виборчих документів чи підсумків голосування, надання неправдивих відомостей до органів Державного реєстру виборців чи їх фальсифікації, голосування виборцем більше ніж один раз, незаконне знищення виборчої документації, порушення таємниці голосування та порядку фінансування виборчої кампанії (ст.ст. 157-159, 159-1 КК України).

Адміністративна відповідальність передбачена, наприклад, за недотримання передбаченого законом порядку ведення передвиборної агітації, порушення права громадянина на ознайомлення в установленому законом порядку зі списком виборців, тощо. Весь перелік підстав для такої відповідальності містять статтях 212-7 — 212-20 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Особи, винні в порушенні законодавства про вибори Президента України, притягуються до кримінальної, адміністративної або іншої відповідальності в порядку, встановленому законом.

Прес-служба прокуратури м.Чернігова

Останні новини

У Чернігові відкрилася інсталяція «ГРАНІ» про проблему торгівлі людьми 17:28

20 квітня на Алеї Героїв Чернігова відбулась презентація інсталяції «ГРАНІ», яка покликана привернути увагу містян до проблем торгівлі людьми та попередження цієї проблеми в суспільстві.

АНОНС: Національна інформаційна кампанія з протидії торгівлі людьми. Інсталяція «ГРАНІ3» у Чернігові 16:28

З ініціативи Представництва Міжнародної організації з міграції (МОМ) в Україні та Міністерства соціальної політики України, за сприяння Чернігівської обласної державної адміністрації та Чернігівської міської ради відбудеться відкриття інсталяції «ГРАНІ 3» та брифінг для ЗМІ, в четвер, 20 квітня 2017 р., з 11:00 до 12:00, в м.Чернігів на Алеї Героїв (з боку Красної площі).

Вимушені переселенці, учасники АТО та мешканці Чернігівської області можуть отримати грантову підтримку на розвиток власного бізнесу 16:33

В Чернігові, 7 квітня 2017 року в Експертному клубі «Чиста політика» відбулась прес-конференція, під час якої презентовано проект «Сприяння відбудові та сталому розв’язанню проблем ВПО та постраждалого від конфлікту населення в Україні», який реалізується Міжнародною організацією з міграції (МОМ) за фінансової підтримки Європейського Союзу у партнерстві з Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини.

В Чернігові презентують програму підтримки вимушених переселенців, учасників АТО та членів місцевих громад Чернігівщини 14:57

В п’ятницю, 7 квітня 2017 року, о 12.00 в Експертному клубі «Чиста політика» відбудеться прес-конференція, під час якої буде презентований проект «Сприяння відбудові та сталому розв’язанню проблем ВПО та постраждалого від конфлікту населення в Україні», який реалізується Міжнародною організацією з міграції (МОМ) за фінансової підтримки Європейського Союзу у партнерстві з Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини.

В Чернігові обговорили механізми посилення правових можливостей місцевих громад 18:25

28 березня 2017 року в Чернігові відбувся круглий стіл щодо налагодження співпраці владних структур та громадських організацій для вирішення правових проблем в місцевих громадах.