Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

22.10.2014   18:51Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Грошова допомога вимушеним переселенцям

Кабінет Міністрів України постановою від 01.10.2014 №505 затвердив Порядок надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (надалі – Порядок). Даний документ оприлюднено у виданні «Урядовий кур’єр» 07.10.2014 р.

Вже перші дні застосування Порядку зумовили ряд питань та проблем для переміщених осіб. Ця консультація має на меті спробу відповісти на деякі поширені питання.

- Чи поширюється Порядок лише на непрацевлаштованих переселенців і чи потрібно підтверджувати відсутність місця праці?

Відповідно до п. 2 Порядку грошова допомога надається громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України і переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, а також стоять на обліку в органах соцзахисту з дня звернення за її призначенням та виплачується по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців.

Пункт 3 Порядку встановлює різі розміри допомоги залежно від факту працездатності, а не працевлаштування (884 грн. на непрацездатну та 442 грн. на працездатну особу). Крім того п. 5 Порядку, що встановлює фактично вичерпні вимоги до документів для призначення допомоги, не передбачає зазначення у заяві відомостей про працевлаштування, а також подання до органу соцзахисту будь-яких документів про місце роботи. Виходячи з цього, будь–які вимоги вказувати у заяві та документально підтверджувати відсутність місця праці є неправомірними.

Відповідно до п. 7 Порядку особи працездатного віку, яким призначено грошову допомогу, зобов’язані інформувати у триденний строк орган соцзахисту про факт працевлаштування.( таке інформування може здійснюватись заявою довільної форми і також не передбачає подання будь –яких довідок)

- Якими є форма та порядок видачі довідок про взяття на облік на облік осіб, які переміщуються?

Як передбачає п. 5 Порядку для отримання грошової допомоги уповноважений представник сім’ї при поданні заяви про призначення допомоги пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та довідки всіх членів сім’ї про взяття на облік осіб, які переміщуються.

Іншою постановою КМУ від 01.10.2014 №509 затверджено Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, а також встановлено форму зазначеної довідки. Заяву про видачу вказаної довідки затверджено наказом Мінсоцполітики від 08.10.2014 № 738. Заява подається до того самого органу соцзахисту, що призначає грошову допомогу, та видається заявнику у день звернення

- Чи правомірні вимоги банківських установ про відкриття банківських рахунків для одержання допомоги виключно за місцем проживання одержувача?

Ні Закон України «Про банки та банківську діяльність», ні Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затверджена постановою Правління НБУ від 12 11.2003 року № 492, (зі змінами) не містять жодних обмежень щодо відкриття рахунків в банківських установах України поза пунктом проживання (перебування) фізичної особи. Таким чином відмова у відкритті рахунку, мотивована зверненням особи не за місцем її проживання або перебування, є незаконною та абсурдною. Щоправда для відкриття рахунку слід подати паспорт чи інший документ, що посвідчує особу.

Подальше застосування Порядку, очевидно, потребуватиме роз’яснень Мінсоцполітики. Деякі норми документу дійсно потребують вдосконалення (наприклад, щодо одержання допомоги особами, які втратили паспорт). Однак факт прийняття подібного документа є реальним кроком в напрямку визначення статусу вимушених переселенців та вирішення їх проблем.

* * *

Для отримання безоплатної правової допомоги та іншої інформації щодо свого статусу, вимушені переселенці, які перебувають на території Чернігівської області, можуть звертатися до Чернігівського громадського комітету захисту прав людини за адресою: вул.Горького 57/1, м.Чернігів, 14000, телефон «гарячої лінії»: (0462) 612-532(0462) 612-532.

Діяльність відбувається в рамках реалізації проекту «Захист цивільних та громадянських прав внутрішньо переміщених осіб та вразливих груп».

 

Останні новини

Державні та приватні виконавці Чернігівщини посилюють спроможність в сфері виконання судових рішень 22:23

В Чернігові відбувся тренінг для державних та приватних виконавців на тему: «Примусове виконання рішень: сучасний досвід і кращі практики».

Чернігівським освітянам презентували Шкільні служби порозуміння 18:30

4 червня в Чернігові відбулось представлення досвіду впровадження Шкільних cлужб порозуміння. До заходу долучились профільні заступники директорів, психологи та соціальні педагоги навчальних закладів міста Чернігова.

Патрульні поліцейські та громадські активісти Чернігова долучились до святкування Дня захисту дітей 21:54

1 червня в сквері ім.Попудренка Чернігова відбувся захід з нагоди дня захисту дітей. Ініціаторами виступили Чернігівський громадський комітет захисту прав людини та Управління патрульної поліції Чернігівської області.

Чернігівські ОСББ та поліція об’єднують зусилля задля безпеки в громаді 19:46

24 квітня у відбулася робоча зустріч представників ОСББ Чернігова з місцевими поліцейськими в рамках ініціативи «Сусідська варта».