Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

15.03.2007   16:21Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

15 березня - Всесвітній день захисту прав споживача

Сьогодні Всесвітній день захисту прав споживачів, відзначається 15 березня.

 

Права людини як споживача вперше офіційно окреслив президент США Джон Кенеді 15 березня 1962 року. Він ухвалив “Білль про  права споживачів”. Відтоді цей день став святом.

 

Україна однією з перших пострадянських країн ухвалила в 1991 році Закон України “Про захист прав споживачів”.

 

З урахуванням вимог закону, стосунки між споживачами і підприємствами, організаціями та установами, які виготовляють і реалізують продукцію та послуги, регулюють близько 100 нормативно-правових актів.

 

Ці закони та правила багато разів змінювались і доповнювались з метою надання можливості самому споживачеві захистити свої права. У тому випадку, коли законні вимоги споживача залишаються без реагування або без задоволення, передбачено механізм звернення до компетентних органів, які стоять на сторожі захисту споживчих прав (територіальні органи у справах захисту прав споживачів) або до суду (безкоштовно).

 

Найактуальнішими на сьогодні залишаються проблеми:

 

- відповідність якості та повноти надання житлово-комунальних послуг рівню їх вартості згідно з запропонованими новими тарифами.

 

ПОРАДА:

 

Позиція Держспоживстандарту однозначна – тарифи повинні відповідати якості та повноті надання житлово-комунальних послуг, визначених нормативними документами.

 

Для цього у наших власників житла є реальна можливість заявити свої вимоги:

 

Згідно з Законом України “Про житлово-комунальні послуги” ст. 18 та Типовим договором у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право письмово викликати представника виконавця  для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з’явитися на виклик споживача для підписання акта-претензії не пізніше ніж протягом 2-х робочих днів або строком  визначеним договором.

 

Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі не прибуття представника виконавця погоджений умовами договору строк, або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним якщо його підписали не менше як 2 споживачі.

 

Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом 3-х робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмову споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. Хочу наголосити на тому, що підставою для проведення перерахунку плати за ненадані або надані не в повному обсязі  послуги, зниження їх якості є акт-претензія. Спори щодо задоволення претензії споживачів вирішуються в суді.

 

- Нормативна неврегульованість так званих перевезень громадян “на замовлення” та таксоперевезень.

 

ПОРАДА:

 

Вимагайте розрахунковий  документ або гарантійні зобов’язання, викладені у письмовому вигляді та затверджені підписом відповідальної особи.

 

Не користуйтесь послугами перевізників “на замовлення”, бо вони не гарантують Вам безпеку руху внаслідок того, що не укладають договір безпосередньо з Вами.

 

- Якість продуктів харчування і пального.

 

ПОРАДА:

 

У повсякденному  житті при здійсненні купівлі товару (замовленні послуг, робіт), не забувайте забрати (попросити, вимагати, наполягати тощо, іншими засобами)  розрахунковий документ, який спростить процедуру захисту Ваших прав.

 

У разі, якщо  Ваші права як споживача все ж таки порушені, звертайтесь до обласного управління у справах захисту прав споживачів за адресою: м. Чернігів, пр. Миру, 49-а (4-й поверх), т.т. 699-649, 699-524, 699-526.

 

Територіальні органи Держспоживстандарту України своїми діями довели, що вони є не тільки контролюючими, а й перш за все правозахисними. так, протягом 2006 року до управління надійшло 1605 звернень громадян (з них 1002 на особистому прийомі), що в 1.6 рази більше минулого року. За результатами розгляду вимоги споживачів задоволені у 1467 випадках, а це – 91.4 %. Громадянам повернуто за придбані неякісні товари (послуги) 81.5 тис.грн. (не враховуючи обмін, ремонт тощо). І це свідчить про відкритість та дієвість роботи системи Держспоживстандарту України.

 

Від щирого серця вітаємо із Всесвітнім днем прав споживачів. Вивчайте свої права, використовуйте свої  права, захищайте свої права.

 

начальник Чернігівського обласного управління

у справах захисту прав споживачів

Геннадій СОЛОВЙОВ

 

Високий Вал

 

Останні новини

У Сновській ОТГ триває прийом заявок бюджету участі 21:07

У Сновській об`єднаній громаді нагадують, що з метою вдосконалення механізмів залучення громадськості до участі у бюджетному процесі у січні 2019 р. була прийнята відповідна Програма та затверджено Положення про громадський бюджет (бюджет участі).

У Чернігівському навчально-реабілітаційному центрі забезпечується реалізація права на освіту дітей з особливими освітніми потребами 20:39

Регіональний координатор зі зв’язків з громадськістю Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Чернігівській області Алла Лепеха спільно з моніторами національного превентивного механізму Інною Сімакіною та Юлією Вауліною здійснили моніторинговий візит до комунального закладу «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради.

На Чернігівщині вразливим виборцям роз’яснюють виборчі права та правила голосування 18:21

В рамках просвітницької кампанії в соціально-медичних та пенітенціарних установах Чернігівської області активісти проводять правоосвітні заходи з питань виборчих прав громадян, які тимчасово обмежені в пересуванні, та правил голосування.