Останні публікації
22.10.2014 18:51 — Чернігівський громадський комітет захисту прав людини
Грошова допомога вимушеним переселенцям
Кабінет Міністрів України постановою від 01.10.2014 №505 затвердив Порядок надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (надалі – Порядок). Даний документ оприлюднено у виданні «Урядовий кур’єр» 07.10.2014 р.
Вже перші дні застосування Порядку зумовили ряд питань та проблем для переміщених осіб. Ця консультація має на меті спробу відповісти на деякі поширені питання.
- Чи поширюється Порядок лише на непрацевлаштованих переселенців і чи потрібно підтверджувати відсутність місця праці?
Відповідно до п. 2 Порядку грошова допомога надається громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України і переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, а також стоять на обліку в органах соцзахисту з дня звернення за її призначенням та виплачується по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців.
Пункт 3 Порядку встановлює різі розміри допомоги залежно від факту працездатності, а не працевлаштування (884 грн. на непрацездатну та 442 грн. на працездатну особу). Крім того п. 5 Порядку, що встановлює фактично вичерпні вимоги до документів для призначення допомоги, не передбачає зазначення у заяві відомостей про працевлаштування, а також подання до органу соцзахисту будь-яких документів про місце роботи. Виходячи з цього, будь–які вимоги вказувати у заяві та документально підтверджувати відсутність місця праці є неправомірними.
Відповідно до п. 7 Порядку особи працездатного віку, яким призначено грошову допомогу, зобов’язані інформувати у триденний строк орган соцзахисту про факт працевлаштування.( таке інформування може здійснюватись заявою довільної форми і також не передбачає подання будь –яких довідок)
- Якими є форма та порядок видачі довідок про взяття на облік на облік осіб, які переміщуються?
Як передбачає п. 5 Порядку для отримання грошової допомоги уповноважений представник сім’ї при поданні заяви про призначення допомоги пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та довідки всіх членів сім’ї про взяття на облік осіб, які переміщуються.
Іншою постановою КМУ від 01.10.2014 №509 затверджено Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, а також встановлено форму зазначеної довідки. Заяву про видачу вказаної довідки затверджено наказом Мінсоцполітики від 08.10.2014 № 738. Заява подається до того самого органу соцзахисту, що призначає грошову допомогу, та видається заявнику у день звернення
- Чи правомірні вимоги банківських установ про відкриття банківських рахунків для одержання допомоги виключно за місцем проживання одержувача?
Ні Закон України «Про банки та банківську діяльність», ні Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затверджена постановою Правління НБУ від 12 11.2003 року № 492, (зі змінами) не містять жодних обмежень щодо відкриття рахунків в банківських установах України поза пунктом проживання (перебування) фізичної особи. Таким чином відмова у відкритті рахунку, мотивована зверненням особи не за місцем її проживання або перебування, є незаконною та абсурдною. Щоправда для відкриття рахунку слід подати паспорт чи інший документ, що посвідчує особу.
Подальше застосування Порядку, очевидно, потребуватиме роз’яснень Мінсоцполітики. Деякі норми документу дійсно потребують вдосконалення (наприклад, щодо одержання допомоги особами, які втратили паспорт). Однак факт прийняття подібного документа є реальним кроком в напрямку визначення статусу вимушених переселенців та вирішення їх проблем.
* * *
Для отримання безоплатної правової допомоги та іншої інформації щодо свого статусу, вимушені переселенці, які перебувають на території Чернігівської області, можуть звертатися до Чернігівського громадського комітету захисту прав людини за адресою: вул.Горького 57/1, м.Чернігів, 14000, телефон «гарячої лінії»: (0462) 612-532(0462) 612-532.
Діяльність відбувається в рамках реалізації проекту «Захист цивільних та громадянських прав внутрішньо переміщених осіб та вразливих груп».
Останні новини
"Гаряча лінія" правової допомоги для журналістів та медіа 19:54
Всеукраїнська коаліція з надання правової допомоги через “гарячу лінію” надає безоплатну журналістам, представникам медіа та блогерам в рамках проєкту “Правова спільнота та місцеві медіа: партнерство задля захисту свободи слова”.
Захист прав та інтересів дітей, які постраждали від насильства – важливість спільних дій! 17:37
За ініціативи Чернігівського громадського комітету захисту прав людини та Відділу ювенальної превенції обласного управління поліції проведено круглий стіл на тему: «Захист прав та інтересів дітей, які є учасниками кримінального провадження, та формування правосуддя, дружнього до дитини».
Як створити безпечне середовище для дітей під час слідчих дій? 18:54
На це та інші питання вдалося відповісти завдяки тренінгу «Захист прав дітей, які постраждали від насильства», проведених за ініціативи Чернігівського громадського комітету захисту прав людини для працівників ГУНП в Чернігівській області.
Правоохоронці Чернігівщини посилюють спроможність щодо ідентифікації та розслідування випадків сексуального насильства, пов'язаного з війною 19:54
Наприкінці вересня для працівників ГУНП в Чернігівській області проведений тренінг на тему «Ідентифікація та розслідування випадків сексуального насильства, в тому числі пов'язаного з конфліктом, та перенаправлення постраждалих осіб для можливості отримання допомоги».
Проєкт “Правова спільнота та місцеві медіа: партнерство задля захисту свободи слова” 11:36
Наша організація впроваджує проєкт “Правова спільнота та місцеві медіа: партнерство задля захисту свободи слова”, у співпраці з Міністерством закордонних справ Королівства Нідерландів. Цей проєкт спрямований на створення довготривалих інструментів правової підтримки для місцевих медіа, журналістів та блогерів. Проект реалізується Всеукраїнською коаліцією з надання правової допомоги разом з партнерами в ряді регіонів України.