Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

25.03.2019   22:06Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Результати моніторингового візиту до Прилуцького навчально-реабілітаційного центру на Чернігівщині

З метою здійснення моніторингу дотриманням прав дітей регіональний координатор зі зв’язків з громадськістю Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Чернігівській області Алла Лепеха спільно з монітором національного превентивного механізму Дмитром Науменком здійснили моніторинговий візит до комунального закладу «Прилуцький навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради.

Це навчальний заклад для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами, зумовленими складними вадами розвитку.

Під час візиту здійснювався моніторинг стану забезпечення прав вихованців центру на отримання освіти та індивідуального розвитку, реабілітаційних послуг, реалізації права на гідні умови проживання.

Центр розрахований на навчання 150 дітей. На момент візиту у ньому перебували 72 вихованці, з яких 27 шкільного віку, а 45 - дошкільного, в тому числі 42 дітей з інвалідністю.

В навчально-реабілітаційному центрі для дітей шкільного віку створено 4 класи, а для дошкільнят - 5 виховних спецгруп.

Під час моніторингового візиту встановлено, що навчально-виховний процес у закладі організовано на достатньому рівні. В освітньому процесі використовуються різноманітні форми організації діяльності дітей. Зокрема, інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, міні-заняття.

Основні напрямки корекційно-розвиткової роботи центру: розвиток мовлення, ритміка, лікувальна фізкультура, соціально-побутове орієнтування. Спеціальні корекційно-розвиткові заняття проводяться у першу і другу половину дня педагогами з відповідною освітою.

Заняття з лікувальної фізкультури у класах для дітей з інтелектуальними порушеннями проводяться за спеціально розробленими індивідуальними комплексами з урахуванням форм і ступеня важкості захворювання дітей.

Заклад повністю забезпечений педагогічними кадрами, серед яких вчителі-дефектологи, логопеди, реабілітологи.

Прилуцький навчально-реабілітаційний центр має достатньо хорошу матеріальну базу. В закладі чисто, затишно, доброзичлива атмосфера.

Водночас під час моніторингового візиту були виявлені наступні недоліки. На кухні було виявлено битий посуд. Норма площі проживання на одного вихованця в спальних кімнатах не відповідає необхідним національним стандартам. Потребує ремонту пральня, частина адмінбудівлі. Вбиральні не пристосовані для осіб з інвалідністю. Також відсутні будь-які позначення/пристосування для осіб з порушенням зору та слуху.

За підсумками моніторингового візиту буде підготовлений звіт та направлені відповідні акти реагування.

Останні новини

В Чернігові відбувся форум з формування безпечного освітнього простору в місцевих громадах 17:24

6 жовтня у Чернігові пройшов освітній Форум «Формування безпечного простору в освітньому середовищі місцевих громад» для соціальних педагогів, практичних психологів та педагогічних працівників шкіл Чернігівської області.

Форум «Вирішення проблемних питань у сфері захисту прав землевласників та землекористувачів Чернігівської області» провели у Чернігові 19:22

14 вересня в рамках заходів, направлених на посилення компетенцій та об’єднання зусиль громадських активістів, правозахисників, працівників системи безоплатної правової допомоги та органів місцевого самоврядування Чернігівщини у сфері земельних відносин було проведено завершальний навчальний захід у форматі форуму.

Чернігівські освітяни впроваджують відновні практики в освітньому просторі 18:58

9 вересня відбувся тренінг «Впровадження відновних практик в освітньому середовищі на рівні місцевих громад» для соціальних педагогів та практичних психологів місцевих шкіл Чернігівської області.