Останні публікації
22.02.2007 00:09 — Чернігівський громадський комітет захисту прав людини
Поради споживачу: куди звертатися, якщо…
Вимагайте підтвердження!
Найпростіше доводити свою правоту, маючи документальне підтвердження покупки або виконаної послуги.
Тому не соромтеся просити чеки, особливо здійснюючи велику покупку – меблі, вікна тощо. Так само не варто вірити на слово "майстру дяді Васі", що приходить до Вас виконувати послугу.
Чек та гарантійне зобов’язання може та повинен дати будь-який приватний підприємець.
Крім того, він обов’язково має показати свідоцтво платника податку із зазначенням виду діяльності.
Якщо продавець чи майстер відмовляється давати документальне підтвердження – варто задуматися, чому він так робить.
Можливо, не зареєстрований та не платить податки? Чи не хоче поручитися за якість?
Чи не краще у такому випадку замовити покупку чи послугу в іншому місці? Адже вибір зараз величезний.
Якщо вже сталося…
Якщо все-таки не пощастило – річ або продукти, куплені у магазині, виявилися неякісними, Ви маєте право на відшкодування збитків. Так само закон на боці споживача, якщо він отримав неякісну послугу.
Для цього перш за все треба звернутися до обласного управління у справах захисту прав споживачів. Саме цей орган призначений проводити перевірки магазинів роздрібної торгівлі та надавачів послуг.
Ви можете особисто принести заяву або відправити її поштою.
Телефон управління у Чернігові – 7-48-48, 7-48-84. Відділ послуг - 7-33-97.
Адреса управління – Чернігів, проспект Миру, 49-а
Управління зобов’язане розглянути Вашу скаргу протягом 30 днів.
Державний нагляд
Відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України "Про державний нагляд за додержанням стандартів, норм та правил і відповідальність за їх порушення", відділ державного нагляду за якістю продукції та дотриманням стандартів, норм та правил ДП "Чернігівстандартметрологія" перевіряє продукцію виробників області та міста Славутич.
Ви можете звернутися до відділу державного нагляду, якщо придбали товар на оптовому складі. Якщо ж маєте претензії до продукції виробника, розташованого на Чернігівщині чи у Славутичі, то маєте звернутися до управління у справах захисту прав споживачів, а після того поінформувати відділ державного нагляду.
Всі інші питання знаходяться у компетенції управління у справах захисту прав споживачів.
Телефон відділу державного нагляду у Чернігові – 676-483. Адреса – Чернігів, вул. П’ятницька, 110-а.
Що вказувати у заяві?
Відповідно до Закону "Про звернення громадян", у своїй заяві Ви маєте вказати свої прізвище, ім’я та по-батькові, своє місце проживання, викласти суть порушеного питання, зауваження, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
А також – поставити свій підпис та дату.
До заяви потрібно додати підтверджуючий документ – чек або інший.
Якщо таких документів немає – свою правоту доведеться доводити через суд. Як це краще зробити – проконсультує юрист управління у справах захисту прав споживачів.
Сьогодні позов ображеного споживача до суду перестав бути дивиною та винятком із загального "мовчазного" правила. Найчастіше у суді виграють споживачі. Вони отримують відшкодування моральних та матеріальних збитків.
Остання порада: не бійтесь захищати свої права. Цим усі разом ми привчимо виробляти і продавати якісну продукцію.
Підготувала прес-служба ДП "Чернігівстандартметрологія"
Останні новини
Підсумки інформаційної кампанії «16 днів проти насильства» на Чернігівщині 16:16
Як й в минулі роки, Чернігівський громадський комітет захисту прав людини взяв активну участь інформаційно-просвітницькій кампанії в рамках цьогорічної Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства".
Фахівці громад та правоохоронці посилюють взаємодію з протидії насильству, пов’язаному з війною 19:12
Продовжуючи роботу з громадами для забезпечення ефективної реалізації законодаства у сфері запобігання та протидії насильству, наприкінці листопада провели спільне навчання для представників різних суб’єктів щодо покращення міжвідомчої взаємодії громад області.