Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

26.12.2011   18:26Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Про права людини в школі та шкільного міліціонера дізнавалися представники чернігівських районних шкіл

Представники громадської організації спілкувалися з представниками шкіл району про те, що слід мати на увазі, говорячи про права людини в школі. Це і про шкільні документи, і про процедури, і про умови та інфраструктуру на території школи, які мають гарантувати і безпеку дітям і не принижувати людську гідність. Тобто про всі ті елементи, які мають існувати в школі, що працює з врахуванням принципів прав людини. Найважливішим аспектом тої розмови була роль міліції, як державної інституції, що постійно контактує зі школою, має певні обов’язки на рівні закону щодо участі в житті школи і таким чином відіграє безпосередню роль у створенні атмосфери поваги до прав людини в школі. Принаймні так на папері , а ще в деяких школах, які стали учасниками експерименту «Шкільний міліціонер» , що минулого навчального року реалізовувався в Чернігівській області.

З досвіду роботи організації «Молодіжна альтернатива» з навчальними закладами та органами внутрішніх справ бачиться, що роль міліціонера в школі в якості шкільного міліціонера, шкільного ресурсного співробітника, як ще іноді говорять сьогодні, є очевидна. Адже саме в школі можна помітити проблеми, пов’язані з насильством у сім’ї, жорстоким поводженням. І задекларована в документах співпраця школи і міліції саме в такому форматі дозволить найефективніше виконувати обов’язки обох інституцій у найкращих інтересах дитини. Найголовнішим у взаємодії школи та міліціонера (учня та міліціонера, вчителя та міліціонера, батьків та міліціонера) є такі дії міліції в ситуаціях, коли є підозра у неправомірній поведінці учня, що повністю відповідають процедурам. Ще одним із важливих аспектів наявності шкільного міліціонера є те, що набагато ефективніше можливо проводити превентивну роботу , оскільки питання профілактики правопорушень можуть бути включені до навчально-виховного плану роботи школи, у свою чергу це означає і систематичність і , інтегрованість в навчально-виховний процес навчального закладу тощо.

«Підхід, що ґрунтується на правах людини, базується на повазі до людської гідності, як це не вважалось би парадоксально з точки зору існуючої реальності, дає набагато більше ефекту у вихованні вільної і порядної людини, аніж ті підходи, що у більшості випадків використовуються зараз», зазначає Сергій Буров, керівник ММГО «Молодіжна альтернатива» в своїй статті посібнику «Школа і міліція: як налагодити ефективну співпрацю» (посібник можна знайти за посиланням: http://edu.helsinki.org.ua/index.php?id=1323391801).

Альона Шешеня

 

Останні новини

Відкрито філію Громадського центру правосуддя Чернігівщини при Ічнянському районному суді 17:18

3 липня 2020 року в умовах адаптивного карантину розпочала роботу філія Громадського центру правосуддя при Ічнянському районному суді Чернігівської області. Під час відкриття були присутні представники місцевого самоврядування, правоохоронних органів, пробації, виконавчої служби, бюро правової допомоги та громадськість громади.

Захист конституційних прав в умовах епідемії COVID-19 обговорили в Чернігові 18:45

Конституційне право кожного на правову допомогу за своєю суттю є гарантією реалізації, захисту та охорони інших прав і свобод людини і громадянина, і в цьому полягає його соціальна значимість. Для обговорення стану дотримання та захисту конституційних прав громадян на Чернігівщині Чернігівський громадський комітет захисту прав людини та Регіональний центр з надання БВПД у Чернігівській області, спільно з партнерами, організували проведення круглого столу 25 червня 2020 року.