Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

03.02.2009   19:30Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Контроль за дотриманням земельного законодавства

Протягом 2008 року державними інспекторами з контролю за використанням та охороною земель на території області проведено 4018 перевірок, за результатами яких до адміністративної відповідальності притягнуто 1137 осіб. Одним із найпоширеніших із виявлених порушень, являється самовільне зайняття земельних ділянок.

Хотілося б нагадати, що кодексом України про адміністративні правопорушення передбачена відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки у вигляді штрафу: - для фізичних осіб до 850 грн. та для юридичних - до 1700 грн. Крім того, визначені порушення за вчинення яких, передбачена й кримінальна відповідальність.

По кожному випадку виявленого порушення держземінспекторами відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 року № 963 нараховується шкода нанесену внаслідок порушення земельного законодавства. За 2008 рік загальна сума нарахованої шкоди становить 2 162 078,04 грн.

Крім того, зважаючи на значні інвестиції в галузі будівництва, зокрема на території Чернігівської області, відповідно збільшилась і кількість земельних ділянок, на яких ведеться видобування корисних копалин, в т.ч. глини та піску.

Отже, суб’єктами господарювання, діяльність яких пов’язана із використанням земельних ділянок для цілей пов’язаних із будівельною діяльністю повинні бути передбачені заходи щодо максимального збереження ґрунтового покриву, (родючого шару грунту).

Але, на превеликий жаль, за результатами проведених перевірок Облдержземінспекцією виявляється інше, - на об’єктах будівництва використовується потужна техніка і замість того, щоб зняти родючий шар ґрунту та заскладувати його в обумовленому місці, землекористувачі чи власники землі ігнорують вимоги законодавства і цим самим знищують поверхневий шар родючого грунту, який в подальшому фактично не буде відновлено, а після завершення будівництва, в найкращому разі, завозять на порушені земельні ділянки чорнозем з інших місць, походження якого в частині законного добування є також сумнівним.

 

Приклади:

1. При проведенні перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні земель сільськогосподарського призначення на території Семенівського району (Машівська сільська рада) виявлено порушення, яке полягає у самовільному зайнятті не витребуваних земельних часток (паїв) загальною площею 216,0 га для вирощування сільськогосподарських культур. За дане порушення на директора товариства складено протокол за ст. 53-1 КУпАП та нарахована шкода на суму 130 786,0 грн. По даній справі, беручи до уваги розмір заподіяної шкоди, матеріали перевірки передані до органів прокуратури з 2. На території Талалаївського району (Березівська сільська рада) в порядку розгляду звернень громадян, власників земельних часток (паїв), Облдержземінспекцією зафіксовано порушення вимог земельного законодавства в частині самовільного зайняття земельних ділянок сільськогосподарського призначення загальною площею 109,57 га, які передані у власність громадянам. За вчинене порушення на голову сільгосптовариства складено протоколи про притягнення до адміністративної відповідальності та обраховано шкоду по кожній окремій земельній ділянці, на загальну суму 66 343,76 грн. Про розмір шкоди заподіяної внаслідок самовільного використання земельних паїв було повідомлено власників та відповідно надано копії розрахунків з метою її подальшого відшкодування порушником. Крім того, матеріали даної перевірки передані до органів прокуратури для вжиття заходів прокурорського реагування.

Дієвий державний контроль за використанням і охороною земель є гарантією збереження землі, як основного національного багатства України.

 

Начальник управління В.Д.Швед

02.02.2009 

 

Чернігівський монітор

   

Останні новини

Працівники центрів зайнятості та соціальних служб Чернігівщини підвищують навички в сфері протидії торгівлі людьми 19:16

22-23 листопада 2018 року в Чернігові відбувся тренінг «Попередження та протидія торгівлі людьми серед вразливих груп» для представників центрів зайнятості та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Чернігівської області.

В Хмельницькому презентували досвід впровадження громадських бюджетів в ОТГ 16:39

"Кількість об'єднаних територіальних громад, які наважились у себе запровадити бюджети участі неупинно росте", - наголосили під час презентації досвіду проекту "Громадський бюджет - діалоговий майданчик для влади та громади" в Хмельницькому

У Чернігові обговорили як протидіяти булінгу у шкільному середовищі 21:42

За ініціативою Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області сьогодні, 15 листопада, пройшла координаційна зустріч представників юстиції, освітньої галузі, ювенальної превенції, соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, громадських організацій та інших зацікавлених осіб. Головна тема обговорення - як протидіяти цькуванню у школах.

З 21 листопада XV Мандрівний міжнародний фестиваль Docudays UA стартує на Чернігівщині 20:23

13 листопада у культурно-діловому центрі "Світогляд" в Чернігові організатори презентували програму XV Мандрівного міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA у Чернігівській області, який триватиме з 20 листопада по 12 грудня під гаслом “Рівні рівності”.

Про важливість взаємодії влади з громадою говорили в Сумах 15:35

8 листопада на базі медіа-платформи «Вільна» відбулась прес-конференція присвячена особливостям децентралізаційного процесу на Сумщині.