Останні публікації
07.12.2005 20:26 — Чернігівський громадський комітет захисту прав людини
УМВС в Чернігівській області: Якщо вибори – це гра, то давайте грати за правилами
Начальник УМВС нагадав присутнім, що основна задача міліції на виборах – охорона громадського порядку. Нічию із сторін міліція не підтримуватиме, зокрема, він розвіяв всі спекуляції стосовно того, що міліція підпорядкована міністру-соціалісту Юрію Луценку. Кожен міліціонер свідомо зробить свій вибір на виборчій дільниці і ніхто не вправі впливати на його волевиявлення, тим більше, ніхто з міліціонерів не буде за когось агітувати. Міліція діє відкрито і прозоро, у цьому всі могли переконатися всі під час позачергової атестації міліції. Генерал Костюк закликав політичні партії не робити міліцію заложником своїх політичних суперечок, адже в такому разі вона виступатиме в ролі буфера, на який тиснуть з усіх боків. Міліція під час передвиборчого агітаційного періоду не повинна відволікатися від свого основного завдання – боротьби зі злочинністю. Натомість дехто намагається створити штучний ажіотаж навколо себе і заробити політичні бонуси. А винною у всіх гріхах намагаються зробити знову ж таки міліцію.
Під час конструктивної полеміки і обговорень від представника соціалістичної партії Вадима Антошина надійшла пропозиція ознайомити міліцейське керівництво з усіма відомими методами фальсифікації виборів. Партійці пропонують передати міліції інформацію про саму технологію фальшування в процесі виборів - від отримання бюлетенів до підрахунку голосів. Крім міліціонерів, на захід мають бути запрошені всі бажаючі - керівники партійних осередків регіону, правозахисні організації, спостерігачі.
Партійці також вийшли з пропозицією до всіх присутніх виділити на час виборів в розпорядження міліції певну кількість своїх членів для охорони громадського порядку на дільницях. На закінчення зустрічі генерал Костюк запропонував присутнім наступного разу зустрітися наприкінці січня 2006 року і скорегувати подальші плани.
Також варто зазначити, що протягом поточного року на території області проведено 3214 масових заходів (загальнодержавних, громадсько-політичних, спортивних, релігійних та ін.), в яких взяли участь майже 1,7 млн. громадян, на охорону громадського порядку було задіяно близько 20 тисяч співробітників УМВС області. Грубих порушень громадського порядку під час проведення вказаних заходів на території області не допущено. І не має значення, охороняла міліція виборчу дільницю, концертний майданчик чи політичну акцію, вона залишалася поза політикою. Порядок і громадський спокій — понад усе.
Але є політичні сили, які хотіли б заробити собі політичні дивіденди, втягнувши правоохоронців у свої ігри. З цією метою дехто вдається до провокацій, намагання нацькувати народ на людей у формі, перевернути мирні масові зібрання на хаос.
Конституція України надає громадянам "право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влад чи органи місцевого самоврядування". Збори, мітинги, вуличні походи і демонстрації є формами безпосередньої демократії, які мають підтримуватися суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою, якою намагається стати Україна.
Але якщо комусь кортить влаштувати безлад, то не зайвим буде нагадати, що кримінальний кодекс України передбачає досить серйозні санкції щодо порушників громадського порядку і безпеки.
Стаття 293 (групове порушення громадського порядку) — організація групових дій, що призвели до грубого порушення громадського порядку або суттєвого порушення роботи транспорту, підприємства, установ чи організацій, а також активна участь у таких діях — караються штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців.
Стаття 295 (заклики до вчинення дій, що загрожують громадському порядку) — публічні заклики до погромів, підпалів, знищення манна, захоплення будівель чи споруд, насильницького виселення громадян, що загрожують громадському порядку, а також розповсюдження, виготовлення чи зберігання з метою розповсюдження матеріалів такого змісту — караються штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Стаття 296 (хуліганство) 1. Хуліганство, тобто грубе порушення громадського порядку з мотивів явної неповаги до суспільства, що супроводжується особливою зухвалістю чи винятковим цинізмом,— карається штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
2. Ті самі дії, вчинені групою осіб,— караються обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на строк до чотирьох років.
3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, якщо вони були вчинені особою, раніше судимою за хуліганство, чи пов'язані з опором представникові влади або представникові громадськості, який виконує обов'язки з охорони громадського порядку, чи іншим громадянам, які припиняли хуліганські дії,— караються позбавленням волі на строк від двох до п'яти років.
4. Дії, передбачені частинами першою, другою або третьою цієї статті, якщо вони вчинені із застосуванням вогнепальної або холодної зброї чи іншого предмета, спеціально пристосованого або заздалегідь заготовленого для нанесення тілесних ушкоджень,— караються позбавленням волі на строк від трьох до семи років.
Не хотілося б, щоб політикани використали громадян у своєму дійстві як розмінну монету для досягнення своїх цілей — лише для сліпого виконання волі і вказівок окремих організаторів та активістів.
Центр зв’язків з громадськістю
УМВС України в Чернігівській області
Останні новини
Підсумки інформаційної кампанії «16 днів проти насильства» на Чернігівщині 16:16
Як й в минулі роки, Чернігівський громадський комітет захисту прав людини взяв активну участь інформаційно-просвітницькій кампанії в рамках цьогорічної Всеукраїнської акції "16 днів проти насильства".
Фахівці громад та правоохоронці посилюють взаємодію з протидії насильству, пов’язаному з війною 19:12
Продовжуючи роботу з громадами для забезпечення ефективної реалізації законодаства у сфері запобігання та протидії насильству, наприкінці листопада провели спільне навчання для представників різних суб’єктів щодо покращення міжвідомчої взаємодії громад області.