Останні публікації
15.03.2007 16:21 — Чернігівський громадський комітет захисту прав людини
15 березня - Всесвітній день захисту прав споживача
Сьогодні Всесвітній день захисту прав споживачів, відзначається 15 березня.
Права людини як споживача вперше офіційно окреслив президент США Джон Кенеді 15 березня 1962 року. Він ухвалив “Білль про права споживачів”. Відтоді цей день став святом.
Україна однією з перших пострадянських країн ухвалила в 1991 році Закон України “Про захист прав споживачів”.
З урахуванням вимог закону, стосунки між споживачами і підприємствами, організаціями та установами, які виготовляють і реалізують продукцію та послуги, регулюють близько 100 нормативно-правових актів.
Ці закони та правила багато разів змінювались і доповнювались з метою надання можливості самому споживачеві захистити свої права. У тому випадку, коли законні вимоги споживача залишаються без реагування або без задоволення, передбачено механізм звернення до компетентних органів, які стоять на сторожі захисту споживчих прав (територіальні органи у справах захисту прав споживачів) або до суду (безкоштовно).
Найактуальнішими на сьогодні залишаються проблеми:
- відповідність якості та повноти надання житлово-комунальних послуг рівню їх вартості згідно з запропонованими новими тарифами.
ПОРАДА:
Позиція Держспоживстандарту однозначна – тарифи повинні відповідати якості та повноті надання житлово-комунальних послуг, визначених нормативними документами.
Для цього у наших власників житла є реальна можливість заявити свої вимоги:
Згідно з Законом України “Про житлово-комунальні послуги” ст. 18 та Типовим договором у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право письмово викликати представника виконавця для складання та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з’явитися на виклик споживача для підписання акта-претензії не пізніше ніж протягом 2-х робочих днів або строком визначеним договором.
Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі не прибуття представника виконавця погоджений умовами договору строк, або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним якщо його підписали не менше як 2 споживачі.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом 3-х робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмову споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. Хочу наголосити на тому, що підставою для проведення перерахунку плати за ненадані або надані не в повному обсязі послуги, зниження їх якості є акт-претензія. Спори щодо задоволення претензії споживачів вирішуються в суді.
- Нормативна неврегульованість так званих перевезень громадян “на замовлення” та таксоперевезень.
ПОРАДА:
Вимагайте розрахунковий документ або гарантійні зобов’язання, викладені у письмовому вигляді та затверджені підписом відповідальної особи.
Не користуйтесь послугами перевізників “на замовлення”, бо вони не гарантують Вам безпеку руху внаслідок того, що не укладають договір безпосередньо з Вами.
- Якість продуктів харчування і пального.
ПОРАДА:
У повсякденному житті при здійсненні купівлі товару (замовленні послуг, робіт), не забувайте забрати (попросити, вимагати, наполягати тощо, іншими засобами) розрахунковий документ, який спростить процедуру захисту Ваших прав.
У разі, якщо Ваші права як споживача все ж таки порушені, звертайтесь до обласного управління у справах захисту прав споживачів за адресою: м. Чернігів, пр. Миру, 49-а (4-й поверх), т.т. 699-649, 699-524, 699-526.
Територіальні органи Держспоживстандарту України своїми діями довели, що вони є не тільки контролюючими, а й перш за все правозахисними. так, протягом 2006 року до управління надійшло 1605 звернень громадян (з них 1002 на особистому прийомі), що в 1.6 рази більше минулого року. За результатами розгляду вимоги споживачів задоволені у 1467 випадках, а це – 91.4 %. Громадянам повернуто за придбані неякісні товари (послуги) 81.5 тис.грн. (не враховуючи обмін, ремонт тощо). І це свідчить про відкритість та дієвість роботи системи Держспоживстандарту України.
Від щирого серця вітаємо із Всесвітнім днем прав споживачів. Вивчайте свої права, використовуйте свої права, захищайте свої права.
начальник Чернігівського обласного управління
у справах захисту прав споживачів
Геннадій СОЛОВЙОВ
Останні новини
Стратегія, яка змінює правила гри: стаємо ще сильнішими для допомоги громадам та постраждалим 18:10
Працівники та активісти ГО «Чернігівський громадський комітет захисту прав людини» взяли участь у серії стратегічних сесій, під час яких розробляли:
Юридична допомога для волонтерів Чернігівщини 18:57
Кваліфіковану безоплатну правничу допомогу волонтерам та благодійним організаціям Чернігівської області надають юристи Чернігівського громадського комітету захисту прав людини.
Від знань до дії: активісти з різних регіонів України вибудовують систему підтримки постраждалих від насильства 19:45
У Львові відбувся дводенний тренінг "Комплексне реагування на гендерно-зумовлене насильство, зокрема сексуальне насильство, пов’язане з конфліктом, орієнтоване на постраждалих осіб".
Представники громад Чернігівщини посилили спроможність у наданні допомоги постраждалим від насильства 19:58
Активісти та представники громад Чернігівщини протягом двох днів навчалися, як краще виявляти постраждалих від насильства, правильно реагувати та надавати комплексну допомогу.
Чернігівські активісти пройшли навчання з реагування на прояви насильства, пов’язаного з війною 19:26
Активісти, правозахисники, представники громадських організацій та Коаліції «Чернігівщина 1325» сьогодні навчалися, як краще протидіяти гендерно-зумовленому насильству та сексуальному насильству, пов’язаному з конфліктом, а також виявляти постраждалих і надавати їм комплексну допомогу.