Останні публікації
18.04.2014 14:30 — Чернігівський громадський комітет захисту прав людини
Два ЦНАПи на Десні – два результати
Від чого залежить результативність роботи Центрів надання адміністративних послуг в Чернігові та Деснянському районі м. Києва ? Обидва ЦНАПи обслуговують громадян, що мешкають на берегах річки Десни, але мають різні результати роботи.
Чому Центри надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП), які обслуговують майже однакову кількість населення, мають майже однакову кількість працюючих та займаючи майже однакові приміщення, мають різні результати роботи?
Порівняльний аналіз був зроблений на основі результатів роботи за 2013 рік ЦНАПів м. Чернігова та Деснянського району м. Києва. Обидва ЦНАПи почали свою роботу в 2012 році із різницею майже в 6 місяців і обслуговують майже однакову кількість населення (трохи більше 300 тис. мешканців). Показово, що при тому, що обидва ЦНАПи займають майже однакову площу 765 м2 в Чернігові та 780 м2 в Києві.
В київському ЦНАПі надаються послуги 19 суб’єкти надання адміністративних послуг та надаються 69 послуг, а в чернігівському - 32 суб’єкти надання адміністративних послуг і надаються аж 92 послуги (а з листопада минулого року перелік адміністративних послуг розширився до 157 послуг).
При тому, що в обидвох ЦНАПах майже однакова кількість працюючих (11 та 12 персоналу відповідно) та кількість робочих днів та годин не надто різняться, результати роботи значно відрізняються.
Чому у 2,5 рази відрізняється кількість відвідувачів у двох ЦНАПах ?
Вкрай малу кількість відвідувачів в ЦНАП Чернігова протягом перших 6 місяців роботи (в середньому в день було 35 суб’єктів звернення), було зафіксовано за результатами відповідного дослідження ЧОО ВМГО «Демократичні перетворення України» і це викликало неабиякий резонанс у чернігівських засобів масової інформації http://www.gorod.cn.ua/news_46282.html. Порівняно із першими 6 місяцями роботи чернігівським ЦНАПом був зроблений значний прогрес. Кількість відвідувачів зросла більше ніж в 5 разів порівняно із першими 6 місяцями роботи за результати 2013 року. На зростання кількості вплинуло початок надання реєстраційних послуг (особливо високим попитом користуються реєстраційні послуги пов’язані із фізичними особами підприємцями), надання послуг Державної міграційної служби (оформлення та видача паспорта громадянина України особам, які досягнули 16-річого віку), запуск офіційного сайту ЦНАП www.admincher.com.ua, і напевно, критика в ЗМІ, що мала місце в червні-липні 2013 року. Однак порівняння результатів роботи ЦНАПів у Чернігові та Деснянському районі м. Києва у 2013 році дає підстави для констатації існування значних резервів для нарощування кількості відвідувачів у чернігівському ЦНАПі.
Як ми і прогнозували в червні 2013 року минулого року, так і не справдився прогноз начальника управління адміністративних послуг Миколи Овсяника про очікувану мінімальну кількість в 300 відвідувачів в день в листопаді 2013 року http://www.gorod.cn.ua/news_40783.html#ad-image-0
Кількість відвідувачів у ЦНАПі Деснянського району м. Києва зафіксовано на рівні більше 127 000 суб’єкта звернення (в тому числі, що звернулися для подачі заяви та за отриманням результату послуги, так і за отриманням консультації). В Чернігові результат значно скромніший. В ЦНАП м. Чернігова за 2013 рік було зафіксовано трохи більше 52 000 суб’єктів звернень http://www.chernigiv-rada.gov.ua/news/view/5987
Нескладні підрахунки дають підстави зафіксувати із розрахунку 6 робочих днів в тиждень 440 суб’єктів звернень в день у Києві та 180 у Чернігові. Різниця складає майже 2,5 рази і це при тому, що приміщення та кількість працюючих є майже однаковими, а кількість послуг в ЦНАПі Чернігова значно перевищує кількість у Києві. Чому такими різними є результати роботи?
На нашу думку, попри те, що в ЦНАП Чернігова є досить вичерпний перелік адміністративних послуг, однак досі в їх переліку відсутні послуги відділу праці та соціального захисту, які надаються в окремому приміщенні. Аналіз роботи ЦНАП в Деснянському районі м. Києва дає підстави стверджувати, що саме соціальні адміністративні послуги (субсидії, допомоги), які хоча й надаються в обмеженому обсязі, але користуються підвищеним попитом. Також варто було б розширити перелік послуг, які можна було б отримати в ЦНАП Чернігова від Головного управління Держземагенства у Чернігівській області з огляду на значні терміни надання цих послуг та високі корупційні ризики у послугах, які пов’язані із земельними питаннями. Більш активними мають бути зусилля у напрямку збільшення кількості послуг, які надаються Державною міграційною службою, а саме, на часі є надання послуг із видачі закордонного паспорту в ЦНАП. На часі також є покращення надання послуг пенсійного забезпечення, що також можна було б надавати у ЦНАП.
Ідеологія запровадження ЦНАПів як форми надання адміністративних публічних послуг спрямована саме на створення умов за яких платники податків тобто мешканці певної території, могли б просто та у визначені терміни, без зайвих перешкод та корупційної складової, у комфортних умовах отримати всі необхідні публічні послуги в одному місці. Як показують результати роботу ЦНАП у Чернігові попри значний прогрес, який був зроблений в 2013 році, вийти на обслуговування в середньому 300 суб’єктів звернення в день так і не вдалося. Водночас, результати роботи ЦНАП в Деснянському районі м. Києва говорять, що обслуговування в середньому 300 відвідувачів в день не є межею.
Важливо щоб керівництво ЦНАП в Чернігові усвідомлювало резерви для зростання. Як це не символічно, а Деснянський район м. Києва, що як і Чернігів, стоїть на річці Десні, має результати роботи і досвід, який варто перейняти і творчо розвивати в умовах Чернігова.
Матеріал підготовлено Іваном Сікорою, консультантом ЧОО ВМГО «Демократичні перетворення України» (аккаунту ЧОО ВМГО «Демократичні перетворення України» у соціальній мережі Facebook «Громадська варта» http://www.facebook.com/profile.php?id=100005648104774, що реалізовує проект «Моніторинг якості надання адміністративних послуг та діяльності Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
Результати дослідження були представлені 17 квітня 2014 року Іваном Сікорою як директором Фундації «Відкрите суспільство» www.osf.org.ua та консультантом ЧОО ВМГО «Демократичні перетворення України» у виступі на тему «Порівняльний аналіз роботи ЦНАПів в різних регіонах України» під час конференції «Реформування та громадський контроль у сфері надання адміністративних послуг в Україні» в м. Києві. Організаторами конференції виступили Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів (Асоціація УМДПЛ) спільно з Центром політико-правових реформ www.pravo.org.ua/ в партнерстві з Секретаріатом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та за фінансової підтримки Європейського Союзу, проводить конференцію «Реформування та громадський контроль у сфері надання адміністративних послуг в Україні» http://umdpl.info/index.php?id=1396600385.
Останні новини
Активісти громад Чернігівщини посилюють спроможність в роботі з вразливими групами 19:05
Тренінг, проведений Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини, став важливим кроком у запобіганню професійного вигоряння серед активістів та представників громад, які працюють та надають послуги вразливим групам населення в Чернігівській області.
Робоча зустріч з керівником регіонального хабу "Медіабаза Чернігів" 15:30
Провели чергову робочу зустріч щодо захисту прав медіа. Цього разу зустрілися з керівником регіонального хабу Інституту масової інформації «Медіабаза Чернігів» Павлом Пущенко. Презентували спільний проєкт із Всеукраїнською коаліцією з надання правової допомоги під назвою "Правова спільнота та місцеві медіа: партнерство задля захисту свободи слова".
На Чернігівщині запрацювали «Зелені кімнати» для дітей у двох територіальних підрозділах поліції 16:17
Повноцінне застосування методики «Зелена кімната», спрямованої на проведення поліцейськими опитувань чи допитів дітей з уникненням повторної травматизації їхньої психіки, відтепер можливе у Ніжинському райуправлінні та Корюківському райвідділі поліції.