Безкоштовна
правова допомога

(0462) 612-532


Новини

Партнери

Українська Гельсінська спілка з прав людини

Харківська правозахисна група

Права людини в Україні. Онлайн-бібліотека

Стратегическая судебная защита

Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів

Май право на допомогу

Мережа правового розвитку

Правовий простір

Украінський правовий портал


Останні публікації

09.09.2014   13:18Чернігівський громадський комітет захисту прав людини

Муніципальні послуги в Чернігові: не все погане, але може бути краще

9 вересня 2014 року в прес-клубі «Чиста політика» відбулася презентація результатів моніторингу надання муніципальних послуг в м.Чернігові в сфері міських пасажирських перевезень, а також водопостачання й водовідведення.

Наскільки якісно у Чернігові надаються окремі муніципальні послуги досліджували активісти Чернігівського громадського комітету захисту прав людини в рамках регіонального проекту. Подібні дослідження також проведені в Дніпропетровську та Тернополі.

Координатори моніторингу обрали дві позиції – міський транспорт, а також водопостачання й водовідведення. У підсумку були виявлені як позитивні, так і негативні моменти.

«В сфері міських пасажирських перевезень в м.Чернігові, об’єктом моніторингу стали зокрема: наявність інформаційних табличок на зупинках громадського транспорту, рівень дотримання перевізниками вставлених графіків руху, належне облаштування зупинок міського транспорту, - розповіла Наталія Піддубна, юрист Чернігівського громадського комітету захисту прав людини. - Так було обрано 3 автобусних та 1 тролейбусній маршрути, що поєднують різні райони міста. Серед таких маршрутів були автобуси № 8, 15, 37 та тролейбус №1».

Опрацьовані дані свідчать про, що водії та перевізники в цілому дотримуються затвердженого розкладу. Є, звичайно, незначні запізнення, але в цілому розкладу дотримуються. Є окремі зауваження щодо культури поведінки водіїв та технічного і санітарного стану транспорту.

Наприклад, дехто із водіїв розмовляє по телефону та курить під час руху, відкриває двері, коли автобус ще не зупинився, не під’їжджає до бордюру, не видає квитки, довго стоїть на зупинці, не оголошує зупинки. Щодо технічного стану транспортних засобів, то у деяких з них порвана обшивка крісел, брудні вікна і підлога, на кріслах немає ручок, що порушує «пасивну» безпеку пасажирів. Щодо стану зупинок, то у місті на маршрутах організовано 457 зупинок, з них 101 - обладнані павільйонами й навісами для очікування пасажирів. 121 зупинка має комплекси з торговельними кіосками. Загалом, зупинки відповідають вимогам пасажирів, але, на жаль, ще є такі, які необхідно впорядкувати.

Щодо послуг в сфері водопостачання й водовідведення, то на сьогодні КП «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради є одним із кращих водопостачальних підприємств України, оскільки видобуває воду з артезіанських свердловин, а тому вода підземних горизонтів належить до екологічно чистої питної води вищої якості і не потребує додаткової хімічної підготовки, очистки чи хлорування.

В рамках моніторингу у сфері водопостачання й водовідведення досліджували якість води та технічний стан мереж. І тут також є проблемні моменти. Зокрема, значна зношеність мережі водопостачання призводить до великих втрат води. Практично не проводиться плановий ремонт внутрішньо будинкових мережах водопостачання й водовідведення, що створює загрозу екологічних проблем, особливо в будинках, вік яких перевищує 30 років.

Фактично, будинкове обладнання для обліку води встановлюється тільки в новобудовах, відсоток встановлених засобів обліку в квартирах залишається невеликим порівняно з іншими містами України. В той же час, за останні роки кількість аварій на одному кілометрі мережі, як водопостачання, так і водовідведення, зменшились. Не зважаючи на проблеми із фінансуванням, КП «Чернігівводоканал» проводить і планові, і поточні ремонти мережі.

За словами Наталії Піддубної, подібне дослідження зробили для того, щоб відпрацювати методологію громадського моніторингу муніципальних послуг. Тепер її можна застосовувати для будь-якої послуги, яка надається органами місцевого самоврядування як в м.Чернігові так й в інших регіонах України.

Проект «Запровадження громадського контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування Дніпропетровської, Тернопільської та Чернігівської областей з надання муніципальних послуг» реалізується за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Представництва Світового банку в Україні.

Проект реалізується Дніпропетровським координаційно-експертним центром з питань регуляторної політики (www.dcecrp.ho.ua) м.Дніпропетровськ.

Партнером проекту в Чернігівській області виступає Чернігівський громадський комітет захисту прав людини (www.protection.org.ua).

Останні новини

Активісти громад Чернігівщини посилюють спроможність в роботі з вразливими групами 19:05

Тренінг, проведений Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини, став важливим кроком у запобіганню професійного вигоряння серед активістів та представників громад, які працюють та надають послуги вразливим групам населення в Чернігівській області.

Робоча зустріч з керівником регіонального хабу "Медіабаза Чернігів" 15:30

Провели чергову робочу зустріч щодо захисту прав медіа. Цього разу зустрілися з керівником регіонального хабу Інституту масової інформації «Медіабаза Чернігів» Павлом Пущенко. Презентували спільний проєкт із Всеукраїнською коаліцією з надання правової допомоги під назвою "Правова спільнота та місцеві медіа: партнерство задля захисту свободи слова".

На Чернігівщині запрацювали «Зелені кімнати» для дітей у двох територіальних підрозділах поліції 16:17

Повноцінне застосування методики «Зелена кімната», спрямованої на проведення поліцейськими опитувань чи допитів дітей з уникненням повторної травматизації їхньої психіки, відтепер можливе у Ніжинському райуправлінні та Корюківському райвідділі поліції.